Polub mnie na Facebooku

poniedziałek, 23 kwietnia 2012

A może ryba?

To mój pierwszy post na naszym wspólnym blogu dlatego postanowiłam zacząc od prostego przepisu mojego autorstwa czegoś  pysznego, ale również zdrowego :) Ostatnimi czasy łosoś staje się coraz bardziej popularny. Jesli macie koło domu Biedronkę to zachęcam do kupienia właśnie tam świeżego fileta z tej ryby.

Oto przepis (porcja na 2 osoby) ;
ok. 400g świeżego fileta z łososia z skórą
przyprawa do ryb ( ja używam "Podlaskiej przyprawy do ryb" bez chemii)
oliwa
sól, pieprz

150-200g. kaszki kuskus
jeden mały por
kostka rosołowa

2,5 łyżki jogurtu greckiego
natka pietruszki
sól, pieprz
papryka słodka w proszku

  Łososia należy polac odrobiną oliwy, natrzec przyprawą do ryb, posolic i popieprzyc z obu stron, a następnie odstawic do lodówki na ok. 30 minut. Po tym czasie musicie włożyc go do folii aluminiowej i wstawic do piekarnika nagrzanego do 200 stopni i zapomniec o nim na 25 minut:)
  W tym czasie przyrządźcie kuskus według opisu na opakowaniu dodajcie kostkę rosołową dla smaku. Na małej patelni rozgrzejcie łyżkę oliwy i podsmażcie pora pokrojonego w plasterki ( pamiętajcie aby użyc tylko białą częśc pora), wymieszajcie go z kuskusem..
  W miseczce przygotujcie sos z jogurtu greckiego posiekanej natki pietruszki, połowy łyżeczki słodkiej papryki w proszku oraz soli i pieprzu do smaku.
  Sos należy wymieszac z kuskusem przed samym podaniem.
  Po upieczeniu ryby ściągnijcie z niej skórę i włóżcie (skórę) do piekarnika na jeszcze około 5 minut. Powstanie pyszny chrupiący chips :)
  Na zdjęciu poniżej zamieściłam moją propozycję podania tego dania, jeśli macie jakieś pytania piszcie w komentarzach. Mam nadzieję, że będzie Wam smakowało! :)





1 komentarz:

  1. No proszę, proszę Aga kucharka :) przepis brzmi smakowicie..

    P.S.nie wiem czy tylko ja tak mam ale nie widzę zdjącia :P

    OdpowiedzUsuń